پارچه پرده توری، از گروه پارچه‌هایی است که به هیچ عنوان از مد نخواهد افتاد و همیشه جذابیت و زیبایی را با خود به همراه دارد. پرده توری را می‌توانید در هر مدل و طرحی با هر سبکی از دکوراسیون به کار ببرید. می‌توانید در کنار این پرده از والان‌های خاص و زیبا نیز استفاده کنید تا به دکوراسیون سال پذیرایی خود یک جلوه تجملاتی و شیک بدهید. همین طور استفاده نمودن از پرده توری به تنهایی نیز در عین سادگی، دارای زیبایی نیز هست، این طرح از پرده از پارچه و جنس‌های مختلف و متفاوتی ساخته شده‌اند ولیکن پر کاربردترین آنها پارچه حریر است که تقریبا میتوان گفت در همه فضاهای خانه قابل استفاده کردن هستند.

انواع مدل‌های مختلف پرده پذیرایی توری

از انواع طرح پرده توری می‌توان به پرده حریر و پرده گیپور اشاره کرد که هر یک از آنها دارای تنوع و مدل‌های متفاوتی در بازار هستند. از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل محبوبیت و پرطرفدار بودن این مدل از پرده، عبور دادن نور به مقدار زیاد است چرا که فضا را روشن‌تر خواهد کرد. این تایپ از پرده به علت بافت خاصی که دارد نور خورشید را به آسانی از داخل تار و پودهای پارچه خود عبور خواهد داد. یکی از مزایای این نوع از پرده این است که شما می‌توانید از آن در  پرده پذیرایی، پرده اتاق خواب و پرده آشپزخانه استفاده خوبی کنید و لازم به ذکر است که این مدل از پرده دارای هیچ گونه محدودیتی در طرز استفاده خود نیست.
پرده پذیرایی توری حریر: پارچه پرده حریر نسبت به پارچه پرده گیپور و یا توری دارای ظرافت بسیار بیشتری است و می‌توانید از این پرده به تنهایی در دکوراسیون مدرن و شیک امروزی نیز استفاده کنید که هم سادگی خاص خود را دارد و هم زیبایی و چشم نوازی خاصی را به فضای سالن پذیرایی خواهد بخشید.
پرده پذیرایی توری گیپور: همان گونه که می‌دانید پرده یکی از عوامل اصلی زیبایی و جذابیت در دکوراسیون خانه است که حائز اهمیت بسیار زیادی است. پرده توری گیپور از جمله پرده‌هایی است که دارای کاربرد بسیار زیادی است و در کنار آن می‌توانید از والان تجملاتی و اشرافی نیز در دکوراسیون سبک کلاسیک استفاده کنید.
علاوه بر مدل‌های ذکر شده در بخش بالا پارچه پرده پذیرایی توری دارای انواع دیگری نیز است که شامل موارد زیر می‌شود:
پرده توری که به طور معمول برای جلوگیری از نفوذ پشه به داخل خانه استفاده می‌شود، در قسمت جلویی پنجره نصب خواهد شد. این طرح از پارچه توری جنبه زیبایی و دکوری ندارد و تنها کاربرد آن جلوگیری نمودن از نفوذ پشه و حشرات است.

 

پرده پذیرایی زیبا

 

 

تنوع رنگ در پرده پذیرایی توری

پرده توری در طرح‌های مختلف و تنوع رنگی بسیار زیادی وجود دارد. بعضی از این مدل پرده‌ها در رنگ‌های سفید و یا نباتی در بازار وجود دارند. در صورتی که قصد داشته باشید تورهای رنگی را انتخاب و تهیه کنید، در طو روز نور آفتاب را در خانه خواهید داشت و در شب رنگ آن نیز بخشی از دکوراسیون سالن پذیرایی محسوب خواهد شد. به عنوان مثال شما می‌توانید در بر خی از دکوراسیون‌هایی که در انها تنها از یک و یا دو رنگ استفاده شده است، رنگ کوسن‌ها را با رنگ پرده‌ها ست کنید. یکی از پر کاربردترین رنگ‌ها در پرده‌های پذیرایی توری رنگ سفید است. این رنگ از پرده را می‌توان با هر چیدمان و فضایی ست کرد و همین طور در دکوراسیون کلاسیک نیز دارای جایگاه مخصوص به خود است.
به طور معمول یکی از دغدغه‌های بزرگ کسانی که پارچه پرده توری را خریداری می‌کنند، طرز شستن آنها است. این دسته از پرده‌ها به علت نوع بافت و جنسی که دارند بسیار آسیب پذیر هستند و در صورتی که به درستی و با اصول مخصوص خود شسته نشوند امکان دارد صدمه ببینند. پارچه توری و حریر به علت نوع الیاف به کار رفته در ساخت آنها بسیار حساس هستند و در صورتی که بیش از اندازه در معرض مواد شوینده قرار بگیرند ممکن است تغییر رنگ دهند و همچنین شکل خود را از دست خواهند داد و ظاهری گرفته به فضای خانه می‌دهند.
این طرح از پرده‌ها به طور معمول به رنگ‌های روشن در بازار موجود هستند و به همین دلیل باید به طور مرتب شسته و پاکسازی شوند و در صورتی که کثیفی و آلودگی بر روی آنها باقی بماند، حتی با شست و شوی زیاد نیز از بین نخواهد رفت به طوری که حتی امکان دارد پرده آسیب ببیند. جهت شستن و تمیز کردن این تایپ از پرده شما هم می‌توانید آن را به صورت دستی بشویید و پاکسازی کنید و هم می‌توانید برای شستن آن از ماشین لباس شویی استفاده کنید ولیکن باید این نکته را در نظر داشته باشید که در هر دو صورت باید ملاحظات لازم را انجام دهید تا مشکلی برای آن پیش نیاید.
پس از شستن پرده به صورت دستی، به هیچ وجه آن را نچلانید، چرا که با انجام این کار احتمال پاره شدن آن را چند برابر خواهید کرد. همچنین پس از شستن پارچه پرده توری حتما پیش از نصب کردن آن در جای خود، درزهای پنجره را نیز تمیز کنید تا پرده‌ها مجدد آلوده و کثیف نشوند. در تمیز کردن پرده‌ها حتما از مواد شوینده متناسب با جنس پارچه آن استفاده نمایید چرا که مواد شوینده نامناسب توانایی این را دارد که آسیب بسیار زیادی را به پرده وارد کند. همین طور هرگز پرده توری و یا حریر را در هنگام شست شوی دستی با ناخن چنگ نزنید زیرا سبب پاره شدن آن خواهد شد.

مقدار اندازه و طول پرده پذیرایی توری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در حین انتخاب پرده توری باید به آن توجه داشته باشید قد پرده است. پرده توری را بهتر است به صورت قدی مورد استفاده قرار دهید چرا که در این صورت می‌توانید از والان شیک و ضخیم نیز در ترکیب نمودن با پرده توری به کار ببرید. با انجام این کار فضای سالن پذیرایی، چشم نواز و مرتب‌تر نشان داده خواهد شد. پرده توری کوتاه برای فضای اتاق خواب مناسب‌تر است و برای سالن پذیرایی ما پرده توری قدی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.